השר לשעבר יוסי שריד הלך לעולמו בפתאומיות

איתי גדסי| צילום: Meretz-Yachad ויקיפדיה 16 Comment on השר לשעבר יוסי שריד הלך לעולמו בפתאומיות
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שר החינוך לשעבר יוסי שריד מת אמש בביתו לאחר מחלת לב בה לקה, והוא בן 75. שריד, כיהן כחבר הכנסת ב-9 כנסות מטעם מפלגת העבודה, רצ ומרצ, והיה שר בשלוש ממשלות. לשיא כוחו הפוליטי הגיע כאשר שימש כשר החינוך למשך שנה וכראש האופוזיציה (2001-2003).

הלווייתו של שריד תיערך מחר בשעה 15:00 בקיבוץ גבעת השלושה הנמצא ממזרח לפתח תקווה.

שריד היה ידוע בעמדותיו האנטי-דתיות אשר אותן היה מבטא בכל פורום ובמה, גם בשנים שעזב את הפוליטיקה.

הנשיא ריבלין פרסם במוצאי השבת הודעת הספד בה כתב "יוסי שריד היה אדם טוטאלי שאהב בצורה טוטאלית, וכך גם התווכח. יוסי לא עשה הנחות לאף אחד, גם לא לעצמו. הוא היה יריב קשה, מאתגר ונאמן לדעותיו, פרלמנטר ושר שראה בתפקידיו הציבוריים שליחות, וביצע את תפקידו ללא כחל ושרק. בכך עורר הערכה רבה, לא רק בקרב תומכיו, אלא גם בקרב מתנגדיו החריפים ביותר. קולו הצלול והחריף יחסר לנו. יהי זכרו ברוך".

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר: ״יוסי שריד היה בעל קול ייחודי בפוליטיקה הישראלית, איש דעתן וחריף. אף שחלקנו בנושאים רבים הערכתי את נאמנותו לדרכו, את השכלתו הרחבה ואת העברית המוקפדת שבפיו ובעטו. הוא ייזכר גם בזכות היותו פרלמנטר בולט, חבר ותיק בוועדת החוץ והביטחון ושר חינוך שביקש לקדם את מערכת החינוך בישראל״.

יו"ר סיעת מרצ, אילן גילאון: "יוסי שריד היה פוליטיקאי, עיתונאי ואיש רוח דגול, אך מעל לכל מחנך שראה בחינוך הדורות הבאים את שליחותו הראשונה במעלה".

שר הביטחון משה (בוגי) יעלון אמר לזכרו של יוסי שריד ז"ל: "על אף המחלוקת הפוליטית שהייתה לי עם יוסי שריד, תמיד הערכתי מאוד את יושרו ויושרתו, את תבונתו וחריפות מחשבתו ואת העובדה שהלך בדרך בה האמין על פי מצפונו וערכיו, מבלי לסטות ממנה או להתאים עצמו לאופנות חולפות.

"יוסי שריד היה פטריוט ישראלי שעתידה של המדינה וביטחונה עמדו בראש דאגותיו. כחבר כנסת, כשר חינוך, כשליח ציבור וככותב חד ומושחז. יוסי שריד לא רק דיבר אלא גם עשה, בין היתר כשעבר להתגורר באצבע הגליל בימים בהם סבל האזור מירי קטיושות, וכשלחם בשחיתות הציבורית עוד כחבר כנסת צעיר. "הנוף הפוליטי בישראל, מימין ומשמאל, משווע לאנשים כמו יוסי שריד".

"יוסי שריד היה ציוני אמיתי, חד עט ולשון ומעמיק לחשוב, שמעולם לא חסך מאיתנו את ביקורתו משום שאהב את ישראל וחרד לקיומה" אמר אהוד ברק.



16 תגובות

מיין תגובות
  1. 15

    רק חבל שהוא לא האמין במשנאיך ה אשנא
    מרץ ושותפיה רדפו את הדת ותמיד נאצו שם שמים
    חילול ה מי יכפר בעדם
    ירחם ה על נשמתו האומללה שתבא על תיקונה כער ואונן

  2. 14

    נו נו אחד הולך [שריד] ואחד בא [לפיד]

  3. 13

    בשמים, הוא כבר הספיק להתחרט מליוני פעמים על מליוני ההזדמנויות שלא ניצל בשביל חזרה בתשובה… [הוא אפילו עבר מוות קליני, אבל טען שהרופאים אמרו לו שזה "תופעה טבעית"..]

  4. 12

    כשכהנא נרצח, הוא אמר מעל דוכן הכנסת שהוא שמח מאד, וכולם שתקו. אם היו אומרים על ערבי…

  5. 11

    לקח ללב את ביטול חוק הגיוס

  6. 10

    נבלה סרוחה ממש גועל של אדם

  7. 9

    הפורשין מדרכי צבור והם האנשים שפרקו עול המצות מעל צוארן ואין נכללין בכלל ישראל בעשיית המצות ובכבוד המועדות וישיבת בתי כנסיות ובתי מדרשות אלא הרי הן כבני חורין לעצמן [כשאר האומות] וכן האפיקורוסין [והמומרים] והמוסרין כל אלו אין מתאבלין עליהן אלא אחיהם ושאר קרוביהם לובשין לבנים ומתעטפים לבנים ואוכלים ושותים ושמחים שהרי אבדו שונאיו של הקב"ה ועליהם הכתוב אומר הלא משנאיך ה' אשנא. עכ"ל הרמב"ם

  8. 6

    פלא על קול חי שמפרסם אצ דברי האבל וההבל של הפוליטיקאים, על כופר שכזה.

  9. 5

    הוא מת בגיל 75 גימטריא עם הארץ

  10. 4

    אה, יוסי, עכשיו אתה כבר יודע שיש אלוקים…. אבל בשבילך זה מאוחר מידי…..

  11. 3

    מאחר שהשאיר אחריו בני משפחה, ומאחר שהם יכולים לעשות לו תיקון. אין שום מצוה לשחרר את חרצובות הפה ולבזות את עברו. המעוניין להוקיע מעשים רעים ידבר עניינית בלא מילות גנאי.
    ההפסד בדיבורים שכאלו רב על ה'ריוח'. שמירת הפה אף פעם לא תזיק לאף אחד.
    יש תקוה ויש שריד לכל אדם…

  12. 2

    באבוד רשעים רינה זה פסוק בתנך.
    וזה נאמר על יהודים ולא על גויים

  13. 1

    רשע נתעב מחטיא הרבים בפרט בתקופה שהיה מופקד על מערכת החינוך
    במדינת היהודים בה מליון ילדים לא יודעים כי נתנו להם ללמוד קריאת שמע מה היא!
    לא לחינם לא זכה לחזור בתשובה למרות המוות הקליני שחווה ,כי כל המחטיא את הרבים אין מספקין בידו לחזור בתשובה.
    באבוד רשעים רינה!